Wiele sklepów internetowych wyróżnia się jakością produktów albo szerokimi możliwościami. Co jednak można zrobić, aby rzeczywiście zaistnieć w ogromie usług internetowych?

Bądź widoczny w sieci

Nie wystarczy stworzyć sklep internetowy – konieczne jest sprawienie, że klienci wybiorą właśnie Twoją usługę. Bardzo ważna, szczególnie dla początkujących internetowych łowców okazji, jest intuicyjność oraz przejrzystość strony. Ale najpierw muszą tę witrynę znaleźć – dlatego pozycjonowanie własnej strony to najskuteczniejszy sposób na zwiększenie szans na sukces.

Co to oznacza? Same korzyści: poprawa widoczności oferty, większe zyski oraz polecanie sklepu między internautami. Ważna jest więc platforma, na której umieszczony będzie e-sklep. Jeśli wybierze się niewłaściwie, może to powodować różne problemy w przyszłości. Dla wielu klientów kluczowe jest nierzadko szybkie załatwienie jakiejś sprawy, dlatego witryna powinna działać sprawnie. W tym celu należy wziąć pod uwagę optymalizację strony, a konkretnie kodu źródłowego bądź grafiki. 

Odpowiedni content

Co to takiego? Dla przykładu Google sprawdza strony internetowe oraz ich zawartość przed wyświetleniem nam wyników wyszukiwania. Jak zatem dopasować się do algorytmu? Oferty oraz inne treści muszą być aktualne – jeśli tak nie jest, konieczna jest aktualizacja. Oprócz tego spore znaczenie ma właściwie dobrana oraz kompleksowa zawartość podstron. Powinny znajdować się tam na przykład słowa kluczowe, czyli frazy, które wpisywane są w wyszukiwarkę najczęściej.

Pozycjonowanie sklepów (w ofercie agencji) wiąże się więc z tak częstym użyciem fraz kluczowych, aby ich obecność wynosiła do 10% biorąc pod uwagę wszystkie treści na stronie. Pozycję witryny wśród konkurencji poprawi również linkowanie wewnętrzne, czyli na przykład umieszczenie linków w artykułach blogowych, oraz zewnętrzne – link building. Te odnośniki zostaną potraktowane jako rekomendacje. Im linkująca strona bardziej popularna, tym częściej algorytm traktuje to jako godne uwagi. 

Czas na Twój sklep

To tylko kilka czynników wpływających na pozycjonowanie, których jest znacznie więcej. Co jednak najważniejsze, temat ten nie powinien być bagatelizowany przed tworzeniem własnej witryny – od niego zależy sukces Twoich usług.

pozycjonowanie sklepów Tags: